Téma dostupnosti vzdělání je nedílnou součástí Kampaně lidské podpory. Na některých místech, kde začaly fungovat kurzy alfabetizace, se objevila potřeba trvalejšího a komplexnějšího řešení. Místní skupiny dobrovolníků na tuto potřebu reagovaly nejdříve navázáním spolupráce s již existujícími školami, jejich vyučujícími a rodiči žáků. Tyto školy dnes často přijímají zdarma určité procento sirotků a dětí z velmi chudých rodin, které by si hrazení školného nemohly dovolit. V odpoledních a večerních hodinách také poskytují své prostory ke kurzům alfabetizace pro dospělé. Podstatným rysem takovéto spolupráce je i začlenění humánních hodnot do přístupu k dětem a jejich výchově – výchova k nenásilí, nediskriminaci a solidaritě.
Postupem času začala vznikat školní zařízení přímo ve správě místních dobrovolnických skupin. Tyto humanistické školy dnes fungují v Conakry, Nairobi, Miwani, Paponditi a na dalších místech Keni a Guineje. Je jich několik a všechny se snaží vzdělání zpřístupnit dětem, které by ho jinak nedostaly. Ve školách platí děti velmi nízké školné, které slouží jen na pokrytí základních výdajů na provoz školy. Školy si velmi zakládají na kvalitě vzdělání a na tom, aby si studenti uměli udělat svůj názor a následně ho také obhájit.
Ve školách fungují ve většině případů také kurzy alfabetizace pro dospělé a kroužky pro děti v jejich volném čase. Děti jsou tedy ve škole přítomnii mimo výuku ve všedních dnech a o víkendech. V prostorách školjsou pořádány také kulturníakce a různé semináře. Během nepokojů v Keni na začátku roku 2008 humanistické školy a centra fungovaly také jako opěrné body, kam se v nouzi přicházeli lidé schovat nebo pro rady, jak se v některých situacích chovat.
Zaměření: Afrika